Μαθηματικά και Διάβασμα στις διακοπές των Χριστουγέννων

για μαθητές που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο

Happy Holidays - Card

 

Πολλοί γονείς επιθυμούν για τα παιδιά να πραγματοποιήσουν επαναλήψεις κατά τη διάρκεια των διακοπών ενώ αρκετά παιδιά ονειρεύονται τις διακοπές τους χωρίς καθόλου διάβασμα και δεν αργούν να εμφανιστούν διαφωνίες και καβγάδες ....

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;  Μπορούν να ακολουθήσουν τις προτάσεις/οδηγίες που έδωσας οι δάσκαλοι/ες των παιδιών τους, έτσι τα παιδιά θα μελετήσουν και θα κάνουν την επανάληψη σύμφωνα με τις προτάσεις του εκπαιδευτικού τους!

  • Κάποιοι εκπαιδευτικοί προτείνουν συγκεκριμένη επανάληψη συγκεκριμένων εννοιών και δίνουν στα παιδιά συγκεκριμένα φυλλάδια με εργασίες για να κάνουν. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάνε τα παιδιά να οργανώσουν την επανάληψή τους.
  • Κάποιοι άλλοι εκπαιδευτικοί αναφέρουν στα παιδιά να κάνουν επανάληψη σε κάποιες συγκεκριμένες έννοιες π.χ προπαίδεια χωρίς να τους δώσουν συγκεκριμένες εργασίες. Με αυτόν τον τρόπο αφήνουν στα παιδιά την ελευθερία να αποφασίσουν εκκείνα τον τρόπο πραγματοποίησης της μελέτης/επανάληψής τους.
  • Κάποιο εκπαιδευτικοί προτείνουν στους γονείς τις έννοιες που χρειάζεται να θυμηθεί το παιδί τους. Με αυτόν τον τρόπο το κάθε παιδί πραγματοποιεί την απανάληψη στις έννοιες που χρειάζεται να ασχοληθεί περισσότερο.

Οι συμβουλές μελέτηςκαι οι προτάσεις που κάνει ο εκπαιδευτικός εξαρτώνται από τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του τόσο ως ομάδα όσο και ως ξεχωριστά άτομα. Ακολουθώντας, λοιπόν, την καθοδήγηξση του εκπαιδευτικού μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν το παιδί να αργανώσει τη μελέτη του!


Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν το παιδί να οργανώσει τη μελέτη του; Μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να επιλέξει το χρόνο και το χώρο πραγματοποίησης της μελέτης και να το βοηθήσουν να την πραγματοποιήσει σύμφωνα με το πλάνο που είχε επίλέξει. Για να μπορέσει να αποφασίσει το παιδί το πότε και που θα μελετήσει χρειάζεται να λάβει υπόψιν του εάν θα απουσιάζει από το σπίτι για κάποιες μέρες, πόσες εργασίες έχει να κάνει κ.τ.λ. Το πλάνο-πρόγραμμα μελέτης ή επανάληψης χρειάζεται να είναι ρεαλιστικό π.χ εάν επιλέξει το παιδί να κάνει όλες τις ασκήσεις όλων των μαθημάτων σε 1 ώρα, τότε μάλλον δεν θα τα καταφέρει οπότε χρειάζεται να το αναδιαμορφώσει. Το παιδί σε αυτήν την ηλικία χρειάζεται τη συμπαράσταση των γονιών για να μπορέσει να πραγματοποιήσει την επανάληψή του π.χ εάν το παιδί έχει επιλέξει να να μελετήσει την Τρίτη το απόγευμα, τότε ας αποφύγουν οι γονείς να του προτείνουν να κάνει κάποια άλλη δραστηριότητα όπως να πάνε για ψώνια.

Εναλλακτικοί τρόποι επανάληψης - ανάπτυξης δεξιοτήτων στα μαθηματικά:  Πολλές φορές οι γονείς πιστεύουυν ότι τα παιδιά τους χρειάζεται να βελτιωθούν σε κάποιες συγκεκριμένες έννοιες αλλά ο εκπαιδευτικός δεν πρότεινε στα παιδιά σχετική επανάληψη. Τότε τι κάνουν;

  • Μπορούν να συζητήσουν με το παιδί για τις σκέψεις τους και να αποφασίσουν εάν και με ποιον τρόπο θα μελετήσουν το συγκεκριμένο θέμα.
  • Μπορούν να προτείνουν στα παιδιά να κάνουν κάποιες ασκήσεις από φύλλα εργασίας που υπάρχουν στο διαδίκτυο ή σε βιβλία του εμπορίου. Κάποια παιδιά δέχονται να κάνουν ασκήσεις από τέτοια μέσα ενώ κάποια άλλα αρνούνται. Οπότε εάν δεν είναι σύμφωνα τα παιδιά ας σκεφθούν οι γονείς εναλλακτικούς τρόπους/μέθοδους για να βοηθήσουν τα παιδιά τους.
  • Μπορούν να προτείνουν στα παιδιά να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικά παιχνίδια π.χ στο tablet,διαδίκτυο για εξέσκηση σε συγκεκριμένες μαθηματικές έννοιες. Τα περισσότερα παιδιά (ιδιαίτερα των πρώτων τάξεων του δημοτικού) ενθουσιάζονται με παιχνίδια! Για παράδειγμα εάν ένα παιδί δυσκολεύεται στις αριθμητικές πράξεις, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μία συγκεκριμένη εφαρμογή για βελτίωση πάνω σε αυτές.
  • Μπορούν να προτείνουν στα παιδιά να παίξουν επιτραπέζια παιχνίδια τόσο για να περάσουν ευχάριστα όσο και για να εξασκηθούν στα μαθηματικά! Για παράδειγμα εάν ένα παιδί δυσκολεύεται με τα χρήματα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με χρήματα.
  • Μπορούν να ζητάνε από τα παιδιά να τους "βοηθήσουν" σε καθημερινές δραστηριότητες. Ένα παράδειγμα - πρόταση είναι να βάλουν το φαγητό στο φούρνο, να τους πουν ότι χρειάζεται 35 λεπτά ψήσιμο και να τους ζητήσουν να τους ενημερώσουν όταν περάσει ο ζητούμενος χρόνος (ιδανική δραστηριότητα για παιδιά που δυσκολεύονται στην έννοια του χρόνου). Ένα άλλο παράδειγμα - πρόταση είναι να τους ζητήσουν να υπολογίσουν το κόστος για κάποιες αγορές όπως εάν έχουμε 6 παιδάκια και θέλουμε να αγοράσουμε 1 σοκολάτα αξίας 1,20 ευρώ για το καθένα (ιδανική δραστηριότητα για παιδιά που δυσκολεύονται σε ασκήσεις με ποσά, ή σε ασκήσεις με πολλαπλασιασμό ή σε προβλήματα). Οι γονείς μπορούν να διαμορφώσουν κατάλληλες δραστηριότητες για να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τα μαθηματικά χωρίς να βάλουν τα παιδιά να "διαβάσουν" μαθηματικά!